onsdag den 27. juni 2012

Sidste indlæg! :) :(

Så er det alligevel blevet tid til mit aller sidste indlæg. Jeg tænkte jeg lige ville fortælle om mine sidste dage i USA. Tirsdag d. 19. juni holdte grandma en lille afskedsmiddag for mig, hvor Denise's familie kom over. Min onkel Tim havde ikke mulighed for at komme så ham havde jeg taget afsked med dagen før. Grandma havde spurgt hvad menuen skulle stå på så vi fik alle mine favoritter: Maccoroni & cheese, tacosalad, chicken nuddles, hendes gode jordbær dessert og selvfølgelig amerikanske cupcakes. Det var en hyggelig men også sørgelig aften, jeg synes det var aller hårdest at tage afsked med grandma og Galen, fordi de jo betyder en hel masse for mig, men også fordi man tænkte at de var ved at være oppe i alder, så man kan jo ikke vide sig sikker på om man ser dem igen.... Onsdag d. 20. juni var jo min afrejse dag. Jeg havde bestemt at vi skulle køre kl. 16 så jeg havde lige lidt tid der om morgenen. Emily havde aftenen før glemt sin pung ude ved grandma, så hun sagde at vi lige skulle derud en tur. Så fik jeg igen sagt farvel til dem, og så begyndte Emily ellers bare at køre rundt i nabobyen Lancaster, og fare vildt (lidt med vilje) men jeg tænkte da alligevel lige hvad pokker der skete?? Nå, men endelig parkere hun da bilen foran iHop, hvilket er en morgenmadsrestaurant. Hun var lige blevet lidt sulten så derind måtte vi jo. Da jeg kommer ind sidder Ellie, Cassidy, Madison, Bailey og Shiane ved et bord med masser af balloner og et stort skilt hvor der står "WE WILL MISS YOU ANNE". Så søde og alligevel så irriterrende at de skulle gøre det så hårdt at sige farvel. Så vi fik jo morgenmad, og derefter tog vi så over i storcentret hvor vi kiggede lidt. Venner for livet det skulle jeg mene de er, og jeg savner dem godt nok også allerede! Vi tog hjem igen efter en hård afsked, og så skulle jeg også bare slappe lidt af inden for, for jeg havde alt det tøj på som jo ikke kunne være i kufferten, plus der var 45 grader så kunne ikke rigtig bevæge mig udenfor i alle de sweatshirts.. Emily skulle jeg tage afsked med inden fordi hun skulle på arbejde, men Denise, Mike og Alex ville med mig op i lufthavnen. På vejen hentede vi også Johanna og Madison som ville med op og sige farvel. Så sad vi jo ellers i lufthavnen i lang tid, for jeg er altid lidt tidligt på den. Men bagagen var blevet tjekket ind og jeg ventede egentligt bare på at Natasja dukkede på. Det gjorde hun også og så måtte vi jo sige farvel til familien. Helt forfærdeligt det var det! Det gjorde så ondt at skulle sige farvel til dem man havde tilbragt hver dag med i 10 mdr! I det hele taget var det bare utroligt hårdt at sige farvel til det Amerikanske! Så kom vi jo ellers afsted. Vi mødte en YFU hjælper i DC som hjalp os med at komme til den rette gate, der mødte vi så en stor flok YFU'er som alle var danske. Det var godt at snakke dansk igen, men det var godt nok også mærkeligt at vide, at om mindre end et døgn var man hjemme i DK og familien igen, den dag man havde set så meget frem til de dage man havde lidt hjemve! Vi kom til München og derfra var der jo kun 1 1/2 time hjem til kære Danmark! Da vi sad i flyet og så ned på det solrige Danmark fik man alligevel lidt en klump i halsen! Det var der jeg forstod at jeg officielt ikke var en udvekslingsstudent længere. Man kunne se alle de store vindmøller, og Danmarks fine lille huse. Det var helt fantastisk at se familien igen! Det var Stine, mor, Hanne og mormor som hentede mig, de havde en stor banner og alle havde danske flag, det var et følelesesmæssigt øjeblik! Nu har jeg jo så været hjemme i 6 dage, første dag jeg var hjemme kom familien på besøg, det var super hyggeligt at se dem igen!! På anden dagen overraskede mine kære venner mig, hvilket var helt fantastisk!!!! Det var jo utroligt at komme hjem, og så efter 2 min snakkede vi jo ligesom før jeg tog afsted! Jeg kunne ikke ønske mig bedre veninder! <3 Ellers så føltes det jo bare helt som om jeg slet ikke har været afsted. Der er ikke meget der har ændret sig udover tiden. Men det er også godt nok :) Jeg savner det Amerikanske rigtig meget, og det er stadig surrealistisk at være hjemme! Ude er godt - men hjemme er bedst ;) Tak fordi i fulgte med! <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar