lørdag den 31. marts 2012

31. Marts :)

Nu sidder jeg i bussen på vej hjem fra en helt fantastisk tur til USA's østkyst..
Vi startede jo somsagt i DC  hvilket var en vildt fed by! Det var spændende at se det hvide hus, nogle af de forskellige monuments og memorials, men det var også en hel del historie på en gang :)

Derefter tog vi til Philadelphia for en dag. Vi var i inde og se Center of the Constitutional, så fik vi lidt fritid hvor vi shoppede, og sluttede af med en sightseing tour og spiste på en italiensk restaurant. Jeg synes det var efter dagen i Philadelphia, hvor turen for real begyndte at blive fed!

Vi tog fra Philli om aftenen og kørte til New Jersey hvor vores hotel var. Dagen efter hed det New York City!!!!!! Det er den fedeste by jeg nogensinde har været i! Jeg vil helt sikkert komme tilbage hertil på et tidspunkt! (soonest possible!!!) Nå, men den første dag startede vi at the public library, vi havde en super sej tourguide! Han var en lille mand, med en super fed stil, så virkede han også en lille smule bøsset, men er ikke sikker på at han er, siden han var vild med modellerne fra Victoria Secret. Anyway, vi gik ned af 5th Avenue til the Rockefeller Center og så tog vi til Central Park, hvilket var en super smuk park! Der var helt vildt hyggelig stemning der, og der var mennesker af alle slags.. Derefter tog vi til the Metropolitan Museum, det var vildt stort og facsinerende, men vi begyndte så småt at blive trætte siden vi stod op kl. 6 hver morgen, og oplevede og gik resten af dagen. Men vi vågnede vildt op derefter hvor vi to til Times Square, hvor vi fik shoppetid. Det var så kæmpe stort altsammen og stemningen var bare helt i top. Vi piger tog næsten allesammen i Forever 21, hvor vi alle fik købt os lidt nyt tøj ;) Efter vores shopping spiste vi på Hardrock Café, hvilket jo altid er super cool dekoreret, og go' mad.. Så fik lidt mere fritid derefter hvor vi tog billeder af Times Square i mørket (hvilket overhovedet ikke var mørkt pga. alle de lys) og så fik vi shoppet lidt forskellige souvenirs... Da vi kom tilbage til hotellet var vi så godt som udkørt og gik i seng.

Næste morgen var vi tidligt på den igen, vi skulle ud og se frihedsgudinden. Det var simpelthen så cool at se hende i virkligheden, det har altid bare været noget man har set i film osv. det var en fed oplevelse, og vi fik taget tons of pictures :)
Derefter fik vi igen en rundvisning, vi så hvor de to tvillinge tårne havde været, hvor de pt. er i gang med at bygge nye. Selvom vi alle var meget små da det skete, ku' vi alligevel godt føle at det var meget emotional at tale om det og høre om det fra vores guide, som jo var i NYC da det skete. Vi kom desværre ikke helt ned til ground zero, så det er en af de ting der skal ses hvis jeg kommer tilbage! Vi så nogle forskellige kirker og så også Wall Street. Vi tog senere ud til SoHo hvor vi igen shoppede, og så skulle vi til China Town hvor vi spiste aftensmad, det var absolut ikke det bedste måltid, men det behagede alle de asiasiske studenter, så det var jo godt :) Vi fik derefter lidt fritid i China Town, hvor der igen blev shoppet lidt souvenirs.

Den sidste dag i NYC startede vi i The Empire State Building, det var en helt fantastisk udsigt deroppe fra, og vi tog en masse billeder! Vi fik derefter en ny tourguide, og gik til Grand Central Terminal, det var en rigtig fin togstation og derefter skete det vildeste, vi stod ude på gaden, og så kom der en freaky pink babydoll looking Cruela De Villé. Det vidste sig at være NICKI MINAJ! Det var vildt fedt at se en kendt, så vi var alle helt oppe og køre og derefter prøvede vi at storke alle andre for at se om vi kunne finde flere.. Vi tog igen til Times Square, vi fik shopping tid igen, og så skulle vi ind og spise på en super fed restaurant, det endte med vi stod og dansede og sang på bordende og tjenerne dansede bare med, det var virkelig super fedt!! Alle andre kiggede en smule mærkeligt, men vi havde det sjovt! Derefter skulle vi ind og se et BROADWAY SHOW! WUHUUUUU!!!!!!!! Det var The Sister's Act, hvor hovedrollen tilhørede Raven fra "That's So Raven." Det var den fedeste oplevelse og de var sindsygt gode! Vi "festede" i bussen og da vi kom hjem, skulle der pakkes og gøres klar til dagen idag. Lige nu har vi sagt farvel til første hold af udvekslingsstudenter. Det er seriøst super mærkeligt ikke at vide om vi nogensinde vi se hinanden igen, men sådan er det jo, og det vidste vi jo også allesammen før vi tog afsted, men det er nok det jeg synes er hårdest ved at være en udvekslingsstudent. Det at man ikke ved hvem man møder igen og hvem man siger farvel til forevigt! Det var alt for nu. Det var en super fed tur!