tirsdag den 20. marts 2012

20. Marts

I torsdags kom grandma og hentede mig i skolen, fordi Galen (hendes mand) havde planlagt at ham og jeg skulle ud og se Amish people. Han er pensioneret doctor, saa han havde haft god kontakt med nogle af de Amish fordi han tilsaa dem. Saa vi kom derud, og det var et ubeskriveligt miljoe! De havde deres hverdags toej paa, som er en slags gammeldags kjole, og hvide kyser. De havde 7 boern, hvoraf 4 var i skole. Saa konen viste mig rundt i hjemmet, og fortalte hvordan de goer tingene. Jeg fik set hvordan hun bager, og hvordan han lavede alt hans haandvaerk. Jeg fik da ogsaa en tur i deres beroemte hestevogn, saa jeg var Amish for en dag. Det var utroligt interessant, og jeg vaerdsaetter i hvert fald elektricitet meget mere nu!



Jeg kunne ikke faa mig til at spoerge om jeg maette tage billeder, saa jeg fandt disse paa google, saa i kan faa en fornemmelse af hvordan det saa ud.




Jeg var jo ogsaa til Columbus YFU event i loerdags. Det var en dag hvor nogle af os YFU studenter fra Columbus og West Virginia omraadet moedes, og fik en rundtur i Columbus, som er Ohio's hovedstad. Det var super hyggeligt, og jeg fik lige set Natasja (my Danish friend) og nogle andre, foer vi moedes paa the East Coast Adventure paa loerdag :) Det var en hyggelig dag, hvor vi saa nogle museumer, the statehouse, og saa var vi inde paa noget som hedder COSI hvilket et science sted, lidt i stil med Danfoss Universe. Derefter tog vi paa spaghetti warehouse og fik en ordentlig portion aftensmad.. Somsagt rigtig hyggelig dag, og jeg glaeder mig vildt til at se nogle af dem igen paa East Coast turen! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar